Przejdź do
Jak wykorzystać zdjęcie w tle na Facebooku, aby firmowy fan page kierował ruch na naszą stronę WWW/produktowy landing page?
Artur Kubiak
Artur Kubiak

CEO

Jak wykorzystać zdjęcie w tle na Facebooku, aby firmowy fan page kierował ruch na naszą stronę WWW/produktowy landing page?

28 listopada, 2013 | Blog

Profilowe zdjęcia na Facebooku są tymi elementami na fan page’u, które przykuwają wzrok odwiedzających i wzbudzają największe zainteresowanie. Dlatego wykorzystujemy je w komunikacji z odbiorcami i umacnianiu naszego wizerunku. Zdjęcia profilowe umożliwiają nam wykazanie się kreatywnością, prezentację naszego portfolio czy opowiedzenie historii firmy. Jeśli są wyjątkowo ciekawe, to wpływają na wzrost aktywności fanów na naszym fan page’u, którzy dzięki temu je „lajkują”, komentują, a nawet udostępniają.   

To jednak nie wszystkie możliwości zdjęć profilowych na Facebooku. Mowa tu zwłaszcza o zdjęciach w tle. Mało kto wie, że można wykorzystywać je do informowania o aktualnych promocjach na produkty i usługi, a także do przekierowywania ruchu na naszą zewnętrzną stronę WWW/landing page produktu/do zakładki z aplikacją.

Przeczytaj nasze wskazówki, żeby skorzystać z potencjału sprzedażowego Cover Photo.

Użycie zdjęcia w tle do przekierowywania ruchu na stronę WWW/landing page

Każdy administrator Facebookowego fan page’a wie, że kliknięcie w zdjęcie w tle przekierowuje nas na typową dla wszystkich zdjęć na Facebooku stronę podglądu. Mimo to możemy je wykorzystać do przekierowywania ruchu na naszą stronę WWW/produktowy landing page. W tym celu można się posłużyć techniką „Dwustopniowego Call To Action”.

Jak to zrobić? Poniżej przedstawiamy 3 wskazówki:

1. Zamieść na zdjęciu w tle reklamę swojego produktu z podaniem informacji o promocji, rabacie, wyprzedaży itp.

2. Najważniejszym elementem Cover Photo powinno być wezwanie do akcji, które można wzmocnić za pomocą grafiki. Dobrym przykładem jest zamieszczenie CTA o treści np. „pobierz teraz”, „zaproś znajomych”, „kup dzisiaj”, „kliknij, by zamówić” itp. na przycisku, który wygląda jak typowy dla landing page’y button-odsyłacz.

3. Klikając w Cover Photo przekierowani zostaniemy do podglądu strony ze zdjęciem. Nie pomijajmy jednak tej przestrzeni! Żeby efektywnie ją wykorzystać, powinniśmy zamieścić w tym miejscu opis zdjęcia, zawierający silny przekaz i składający się z następujących elementów:

    • Clear benefit (konkretna korzyść ze skorzystania z oferty)
    • Link to sales page (link do strony sprzedażowej)
    • Call To Action
    • Social proof (społeczny dowód, np. rekomendacja, pozytywny komentarz, które potwierdzają słuszność wyboru oferty)

Uwaga:

Aby sprawdzić, ile odwiedzin wygeneruje zdjęcie w tle na naszej stronie, należy:

1. usunąć je z osi czasu,

2. stworzyć landing page z unikalnym adresem URL, aby śledzić źródło ruchu i statystyki w Google Analytics.

Użycie zdjęcia w tle do przekierowywania ruchu na stronę/zakładkę aplikacji

Zdjęcie w tle można wykorzystać również do tego, aby zainteresować odbiorców zakładką z naszą aplikacją. W tym celu należy:

  1. Stworzyć stronę/zakładkę z aplikacją i przesunąć ją na widoczne miejsce.
  2. Zamieścić na Cover Photo graficzny element, który skieruje uwagę na zakładkę aplikacji, jak np. strzałka z podpisem.
  3. Zamieścić opis zdjęcia w tle na stronie z jego podglądem na wypadek, gdyby ludzie zamiast w zakładkę, kliknęli w Cover Photo.

Zdjęcie w tle a regulamin Facebooka

Pewnie niektórzy z Was zadają sobie pytanie, czy wymienione przez nas zabiegi są zgodne z regulaminem Facebooka. Właściwie wszelkie informacje w regulaminie Facebooka na temat Cover Photo zawierają się w jednym punkcie:

Facebook zmienił wytyczne, jeśli chodzi o publikacje zdjęć w tle. Zniósł m.in. następujące zakazy: zamieszczania na Cover Photo jakichkolwiek Call To Action (CTA) czy zawierania cen produktów, informacji o promocjach, kodów rabatowych. Oznacza to, że na zdjęciu w tle można zamieścić właściwie wszystko, co chcemy, uważając przy tym, aby nie naruszać praw autorskich i nie podawać nieprawdziwych informacji.

Powiązane artykuły

Zadzwoń do nas
531 993 900