Przejdź do
Od wczoraj konkursy na Facebooku są legalne, ale memy i prośby o „lajki” obniżą EdgeRank
Artur Kubiak
Artur Kubiak

CEO

Od wczoraj konkursy na Facebooku są legalne, ale memy i prośby o „lajki” obniżą EdgeRank

28 sierpnia, 2013 | Blog

Wczoraj około 22 Facebook wprowadził ważne zmiany w regulaminie. Od teraz legalne będzie przeprowadzanie konkursów na fan page’owych tablicach z użyciem funkcji, takich jak komentarze i „lubię to”. Jednocześnie ujmowane będą punkty EdgeRank za treści zawierające memy i prośby o lajki.

Dozwolone jest już organizowanie konkursów na tablicach fan page’y oraz przyjmowanie zgłoszeń w komentarzach – wpisując tekst, dodając zdjęcie lub udostępniając link. Całkowicie legalne jest wyłanianie zwycięzców na podstawie liczby lajków. Do zorganizowania konkursu nie będzie już potrzebna dedykowana, zewnętrzna aplikacja. Konkursowe pytanie może pojawić się na osi czasu, a odpowiedzi w komentarzach. Można także wykorzystać mechanizm wysyłania wiadomości do fan page’a.

Czego nie można:

  • Nadal nie będzie można poprosić o udostępnianie konkursowych grafik lub o oznaczanie na zdjęciu.
  • Zbierać w komentarzach danych użytkownika, jak adres e-mail.
  • Nie będzie możliwości blokowania „lajkowania” bądź „odlajkowywania”, co może wpłynąć na chaos w procesie wyłaniania zwycięzcy przy konkursie cieszącym się większą popularnością. Jedyny możliwy sposób, to ukrycie posta, co może spotkać się z nieprzychylnością użytkowników.
  • Stworzyć dla konkursu odrębnej identyfikacji graficznej ani dodać linka do strony WWW.
  • Oublikować zwycięskich prac na osi czasu – ponieważ użytkownicy nie będą mieli możliwości wyrażenia nań zgody.

Dodatkowo, regulamin, zasady, politykę prywatności itp. należy przedstawić w jednym poście.

Wartościowy kontent = koniec memów?

Jednocześnie promocja konkursów może być utrudniona z powodu zmian w EgdeRank. Facebook ma odejmować punkty za zachęcanie do polubienia czy skomentowania. Usuwane mają być także… memy. Stosowanie się do wytycznych kłóci się zatem ze specyfiką facebookowych konkursów i może sporo ograniczyć ich zasięg.

Jak czytamy w newsie, zmiany mają zachęcić marki do zwiększonej aktywności na portalu. Więcej informacji można znaleźć w dokumencie udostępnionym przez Facebook (PDF).

Powiązane artykuły

Zadzwoń do nas
531 993 900