Wyzwanie
Współpracę z klientem rozpoczęliśmy w styczniu 2019 roku. Problemem, z jakim borykał się sklep, była stagnacja przychodu oraz nieefektywne działania marketingowe. Wnikliwa analiza wykazała słabości na kilku płaszczyznach.
- Oferta – niewielki asortyment o słabej prezentacji;
- Platforma – mało responsywny i nieużyteczny layout, ograniczone możliwości optymalizacyjne z uwagi na platformę w modelu SAAS (abonament);
- Marketing – brak skutecznych działań marketingowych, brak narzędzi monitorujących rentowność.”
Cel strategiczny
Zwiększenie sprzedaży przynajmniej o 300% w pierwszym roku współpracy.
Cele pośrednie
Zwiększenie współczynnika konwersji do 0,8%.
Zmniejszenie CPC przynajmniej o 50%
Realizacja
Oferta
Pracę nad ofertą rozpoczęliśmy od konfiguracji analityki, w tym między innymi Google Analytics. Dzięki temu, zweryfikowaliśmy potencjał sprzedawanych produktów w zestawieniu z kanałami promocji, konkurencją bezpośrednią i substytucyjną. Następstwem wskazanych działań było zwiększenie asortymentu z potencjałem o kolejnych producentów wraz z uzupełnieniem o cross oraz upselling.
Uzupełnienie kart o niezbędne informacje, poprawa prezentacji, wariantowość i powiązania produktów, pozwoliła nam zwiększyć czas spędzony na stronie oraz zaspokoić potrzeby docelowych użytkowników. Uzupełniliśmy również skrupulatnie atrybuty produktów – co przełożyło się na wygodę filtrowania produktów przez końcowych użytkowników.
Platforma
Zadbaliśmy o poprawę funkcjonalności sklepu, skupiając swoją uwagę na mobile, gdyż (na ten czas) z tych urządzeń użytkownicy konwertowali najbardziej. O tym jak zadbać o dobry UX sklepu przeczytaj ten artykuł. Zabieg ten miał na celu nie tylko zwiększenie użyteczności czyli wygody dla użytkowników, ale również optymalizację pod wyszukiwarki. Mimo, iż sklep oparty jest o silnik platformy w modelu saas udało się wznieść wyniki na przyzwoity poziom 70 pkt dla mobile oraz 95 pkt na desktop.
Digital Marketing
Działania rozpoczęliśmy od optymalizacji kampanii PLA w Google Adwords. Uporządkowana struktura, dopracowanie produktów oraz uruchomienie remarketingu dynamicznego w niedługim czasie pozwoliło na zmniejszenie kosztów CPC z 0,76 do 0,12 zł – czyli aż o -84% natomiast CTR z 0,85 do 1,61% a ROAS to wynik 3300% przy wyniku na wejściu na poziomie 500%.
Uruchomienie kilku typów kampanii w Facebook pozwoliło po trzech miesiącach działań wyłonić najbardziej opłacalną w kontekście ROI reklamę dynamiczną na porzucone koszyki wspieraną reklamami graficznymi kierowaną na wyraną wcześniej w ramach testów A/B grupę docelową.
Wyniki
- Zakres dat: Styczeń 2019 do Grudzień 2019
- Przychód: Wzrost o 407%
- Współczynnik konwersji: Wzrost o 90% (0,45% do 0,85%)
- Srednia wartość zamówienia: Wzrost o 54% (240 zł do 370 zł)
Synergia
Dlaczego tak ważna jest strategia i spójne działania optymalizacyjne? Zmniejszenie kosztów reklam pozwoliła na zwiększenie wartościowego ruchu na sklep co w połączeniu z optymalizacją sklepu przełożyło się wzrost współczynnika konwersji, średniej wartości zamówienia oraz ostatecznie przychodu.
Chcesz dowiedzieć się jak optymalizując konwersję zwiększyliśmy sprzedaż w tym sklepie o 264% w kolejnym roku? Przejdź do kolejnego artykułu.