Przejdź do
Maskowanie cenowe, czyli kup dużą kawę zamiast średniej
Artur Kubiak
Artur Kubiak

CEO

Maskowanie cenowe, czyli kup dużą kawę zamiast średniej

25 lutego, 2016 | Blog

Maskowanie cenowe (ang. decoy pricing) polega na oferowaniu różnych rozmiarów tego samego produktu, gdzie 2 najdroższe warianty mają bardzo zbliżoną cenę. Przykładem będzie cena kawy w kawiarni, gdzie przykładowo mała kawa kosztuje 10zł, średnia 13zł, a duża już 14zł. W ten sposób zwiększana jest szansa na zakup najbardziej zyskownych (oczywiście dla kawiarni) pozycji.

W praktyce działa to tak… przychodzimy do kawiarni i mamy ochotę na pyszne latte z mleczną pianą i posypką czekoladową… Niebo w gębie! Sprawdzamy więc cennik, mała kawa kosztuje 10zł, ale mamy chcemy większą… a skoro cena między średnią (13zł), a dużą (14zł) wynosi tylko 1zł, to w większości przypadków podświadomie wybierzemy najdroższą opcję. Dlaczego? Bo się opłaca! W szczególności firmom, ponieważ koszty wytworzenia produktu takiego jak kawa są bardzo niskie niezależnie od jej wielkości.

Podobają Ci się nasze teksty odkrywające tajniki marketingu? Będzie ich więcej, dopiero się rozkręcamy…polajkuj naszą stronę na FB i bądź na bieżąco!

Powiązane artykuły

Zadzwoń do nas
531 993 900