Przejdź do
Wzrost sprzedaży o 1750% w dwa lata w branży akcesoriów dla dzieci (Część 2/3)
Artur Kubiak
Artur Kubiak

CEO

Wzrost sprzedaży o 1750% w dwa lata w branży akcesoriów dla dzieci (Część 2/3)

8 lipca, 2021 | Blog

Przypominamy, w pierwszym etapie współpracy (link do części 1) udało się uzyskać całkiem ciekawe wyniki, które umożliwiły nam zwiększenie zakresu działań.

Cel strategiczny
Podwajamy wyniki przychodu z zeszłego roku!

Realizacja
Ruch organiczny – rozpoczynamy od rekomendacji w zakresie uruchomienia artykułów eksperckich równolegle z działaniami optymalizacyjnymi pod wyszukiwarki (SEO).

Wraz ze wzrostem ruchu organicznego a w tym użytkowników jeszcze nieświadomych potrzeb zakupowych uruchamiamy powiązane produkty z artykułami dzięki czemu zwiększa się penetracja oferty.

Analiza powyższego ruchu determinuje potrzebę kolejnych zmian funkcjonalnych, tych mniejszych jak uproszczenie drzewka kategorii czy zwiększenie ilości filtrów ale również tych większych jak wdrożenie metod behawioralnych mających na celu ułatwienie procesu decyzyjnego.

Jak ekonomia behawioralna łączy się z użytecznością sklepu internetowego?

Social proof czyli społeczny dowód słuszności to strategia polegająca na zachęcaniu klientów do wyboru produktów na podstawie opinii innych. Poza klasycznymi opiniami na temat poziomu zadowolenia klientów umieszczonych na listingu czy karcie produktu, zaleciliśmy klientowi działania organiczne w social media (Facebook + Instagram) – proszenie klientów o zdjęcia zakupionych produktów w kontekście swojego domu i opinie w zamian za nagrody (zniżki przy kolejnych zakupach). Przy tym punkcie warto zaznaczyć, że wiązało się to z uruchomieniem programu lojalnościowego który ma znaczny wpływ na retencję klientów i jest kolejnym etapem związanym również z automatyzacją marketingu – ale o tym niedługo w części trzeciej.

Bezpieczeństwo i transparentność – to bardzo ważny element na sklepie. Umieszczamy w widocznym miejscu badge z informacją o bezpiecznych zakupach, możliwości zwrotu, ekspozycji ceny za transport i czas wysyłki.

Wszystkie te działania zwiększyły wartość zamówień o 126% na koniec 2020r.

Porzucone koszyki

Z racji zwiększonego wartościowego ruchu, zwiększyły się również porzucenia koszyków. Jak z nimi walczyć? Jest wiele metod, zdecydowaliśmy się na dość radykalne podejście czyli uruchomienie koszyka jedno ekranowego przy czym zmniejszyliśmy ilość kroków zamówienia co z kolei przełożyło się na zmniejszenie ilości porzuceń mimo dużo większej ilości sesji z transakcjami o ponad 157%.”

Wyniki

Zakres dat: Styczeń 2020 do Grudzień 2020
Przychód: Wzrost o 264% (1750% względem 2018)
Współczynnik konwersji: Wzrost o 18% średnio 1% (122% względem 2018)
Średnia wartość zamówienia: Wzrost o 40% średnio 510 zł (110% względem 2018)

Jesteście ciekawi jak grywalizacja wpłynęła na kolejne wyniki i retencję klienta? Śledź nas zapisując się na newsletter poniżej!

Powiązane artykuły

Zadzwoń do nas
531 993 900