Przejdź do
Skuteczniejsze kampanie AdWords dzięki raportom płatnych i bezpłatnych wyników wyszukiwania od Google
Artur Kubiak
Artur Kubiak

CEO

Skuteczniejsze kampanie AdWords dzięki raportom płatnych i bezpłatnych wyników wyszukiwania od Google

12 listopada, 2013 | Blog

Google udostępnia wiele narzędzi, które pomagają lepiej poznać, w jaki sposób użytkownicy docierają do naszej witryny. Od około dwóch miesięcy w funkcjach AdWords dostępny jest  raport płatnych i bezpłatnych wyników wyszukiwania, pozwalający na analizę i optymalizację działań zwiększających zasięg witryny. W jaki sposób efektywnie wykorzystać nowy sposób raportowania?

Internauci szukający konkretnych informacji w Google mogą otrzymać dla swojego zapytania jednocześnie dwa rodzaje wyników – reklamę AdWords (czyli wynik płatny) i organiczne wyniki (bezpłatne).

Do tej pory sprawdzenie, jak zachowują się użytkownicy w sytuacji, kiedy widzą oba wyniki na raz – czyli wskazanie, w które chętniej klikają – nie było możliwe. Raport wyników płatnych i bezpłatnych w AdWords pozwala prześledzić i porównać skuteczność wyszukiwanego hasła niezależnie od tego, czy na stronie wyników wyświetla się:

  • jedynie wykupiona przez nas reklama,
  • naturalnie znaleziona treść w bezpłatnych (organicznych) wynikach,
  • czy oba pola jednocześnie.

Dzięki raportowaniu możliwe będzie porównanie skuteczności reklam AdWords między wynikami naturalnymi a sponsorowanymi. Jak wykorzystać tę wiedzę?

Osobom prowadzącym wszechstronne kampanie marketingowe zależy, aby ich reklamy pojawiły się w możliwe największej liczbie miejsc. Dzięki nowym raportom jesteśmy w stanie ocenić, które słowa kluczowe warto dodać do AdWords, aby zwiększyć współczynnik klikalności (CTR) promowanych reklam (zarówno sponsorowanych, jak i bezpłatnych).

Jeśli po wpisaniu danej frazy nasza strona pojawia się jedynie w bezpłatnych wynikach wyszukiwania, ale pozycja jest wysoka, a wyszukiwane frazy generują cenny ruch, warto dodać te słowa kluczowe do kampanii AdWords (przez stwierdzenie wartościowy ruch rozumiemy sytuację, kiedy użytkownik po wejściu na stronę wykona pożądaną przez nas czynność – np. wypełni formularz kontaktowy, dokona zakupu, weźmie udział w ankiecie itp.). Ponadto jeśli mamy wysoką pozycję w wyszukiwarce (w wynikach bezpłatnych), warto poeksperymentować z najczęściej klikanymi słowami z AdWords, używając ich w tekstach reklam, na landing page czy w innych obszarach promocji.

Dzięki nowym raportom mamy możliwość dokładniejszej analizy i zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy trafiają na stronę, co pozwala optymalizować koszty kampanii i jeszcze lepiej stymulować ruch na stronie generujący realną sprzedaż.

Aby włączyć raportowanie płatnych i bezpłatnych wyników wyszukiwania, należy powiązać konto AdWords z kontem Narzędzi dla webmasterów.

Artykuł ukazał się na AdHelp.

Powiązane artykuły

Zadzwoń do nas
531 993 900