Słyszeliście o Klout.com? W polskojęzycznym Internecie zostało już co nieco napisane o tym, czym jest ten serwis, ale narzędzie to nadal jest u nas mało znane. Klout to platforma, która mierzy jak bardzo jesteśmy wpływowi czy popularni na serwisach społecznościowych, wyliczając nasze unikalne Klout Score. Algorytm oblicza wartość od 1 do 100, gdzie 100 jest najwyższym możliwym wynikiem.
Analizowana jest obecność na takich portalach jak: Twitter, Facebook, Google+, LinkedIn, FourSquare, YouTube, Instagram, Tumblr, Blogger, WordPress, Last.fm, Flickr oraz Bing. Punkty przyznawane są w trzech kategoriach:
- za to na ile osób wpływamy,
- jak bardzo na nie wpływam,
- jak bardzo wpływowe są te osoby.
Jeśli nasza marka prowadzi komunikację w social mediach, to Klout może być świetnym narzędziem do monitorowania wyników jej promocji.
My sprawdziliśmy Klout Score dla prowadzonego przez nas portalu WebSecurity.pl.
Klout przyznał nam tymczasowo 43 punkty – badając działalność w trzech serwisach: Twitterze, Facebooku i YouTube. To chyba nieźle, jak na kilka miesięcy obecności w mediach społecznościowych..