Przejdź do
Czy warto mieć stronę internetową?
Michał Krempa
Michał Krempa

Project Manager

Czy warto mieć stronę internetową?

13 września, 2020 | Blog

Zastanawiasz się czy Twoja firma potrzebuje strony internetowej, czy warto inwestować środki na jej stworzenie, a jeśli już zdecydujesz się na stronę czy przyniesie Ci ona jakieś zyski? Nie zastanawiaj się – oczywiście, że WARTO!

1. Strona internetowa = dobra firma.

O tym, że pierwsze wrażenie jest najważniejsze wiadomo nie od dziś. Nic więc dziwnego, że pierwsze wrażenie w kontakcie klienta z firmą zależy w dużej mierze właśnie od strony internetowej. W dobie wszechobecnego internetu wielu konsumentów swoje pierwsze kroki do zakupu czy skorzystania z usług kieruje najpierw pod adres www, często swoje dalsze działania uzależniając od pierwszego wrażenia, a nawet spojrzenia. Już wtedy na poziomie podświadomym może nawiązać się więź między firmą, a konsumentem, która sprawi, że zakończą się jego poszukiwania i stanie się on Twoim klientem. A o to właśnie chodzi. Jeśli więc chcesz być widoczny, skuteczny i mieć dużo klientów musisz mieć stronę internetową.

2. Strona internetowa = pozytywny wizerunek firmy.

Wygląd strony, jej funkcjonalność czy umieszczona na niej odpowiedź na potrzeby konsumenta  to główne elementy, które mogą zadziałać w jego podświadomości przy podejmowaniu decyzji czy stanie się on Twoim klientem.  Nierozerwalnie związane jest to także z samym wizerunkiem firmy, który od tej pory będzie jej towarzyszył już również w realnym świecie. Są bowiem produkty, usługi których klienci nie zakupią bezpośrednio na stronie internetowej, której “odwiedzenie” jest tylko ich pierwszym krokiem do skorzystania z Twojej oferty. To właśnie dobra strona internetowa pozwoli podjąć decyzję, gdzie konsument skieruje swój kolejny krok. A jak wiadomo dużo w tym przypadku zależy od tego jaki obraz firmy zbuduje w swojej wyobraźni po tym “pierwszym kontakcie”. Strona internetowa stanowi więc w dzisiejszych czasach wizytówkę, której roli nie sposób nie doceniać. Możesz na niej zawrzeć wszystko: historię, ofertę, cele, informacje kontaktowe oraz wszelkie inne istotne elementy, które pozwolą na przedstawienie Twojej firmy z jak najlepszej strony.

3. Strona internetowa = sprzedaż.

Spora część, jak nie większość stron internetowych, jest już jednak pierwszym ogniwem sprzedaży. To na niej znajdują się prawie wszystkie produkty znajdujące się w Twojej ofercie czy usługi świadczone przez Twoją firmę. Po zetknięciu się z jakąkolwiek wzmianką o niej jest niemal pewne, że konsument zajrzy do Internetu w poszukiwaniu większej ilości informacji. Jeśli znajdzie tam wszystko co go interesuje przedstawione w odpowiedni sposób (dobry opis, ciekawe zdjęcie, grafika) istnieje ogromna szansa na to, że dokona  zakupu na Twojej stronie internetowej lub w inny sposób będzie chciał skorzystać z oferty, ale co najważniejsze, zostanie już Twoim klientem.

4. Strona internetowa = najbardziej efektywna strategia marketingowa.

Wbrew pozorom mimo, że nie jest to spotkanie twarzą twarz klienta z firmą, to właśnie dzięki stronie internetowej możemy oddziaływać na jego emocje. Pole do popisu mamy tu ogromne, bowiem wszystko co składa się na stronę internetową pomoże nam stworzyć te emocje, z którymi chcemy, aby nasza firma się kojarzyła. Co nam w tym pomoże? Ogólny wygląd strony (layout), jej estetyka, zastosowane kolory, teksty oraz wszystkie elementy graficzne,  które jako całość są w stanie odzwierciedlić charakter firmy czy profil jej działalności oraz wpłynąć na reakcje jej odbiorcy. To na stronie internetowej podejmowane są przez konsumenta decyzje i dlatego właśnie strona internetowa to najbardziej efektywna strategia marketingowa.

5. Pamiętaj o dobrym adresie!

Wygląd strony oraz informacje na niej zawarte to nie wszystko. Kluczem do jej sukcesu może okazać się właściwy adres, który nakieruje klienta właśnie na Twoją stronę internetową. Jako pierwszy typ na myśl może Ci przyjść nazwa Twojej firmy. Niestety czasem bywa, że jest ona już zajęta. Co wtedy? Możliwości jest dużo. Możesz wykorzystać nazwę oferowanego produktu, usługi czy zawierającą grupę docelową. Ważne żeby była ona łatwa do zapamiętania. Warto również zwrócić uwagę na rozszerzenia domen. Ich oferta jest obecnie przeogromna. Jest więc w czym wybierać.

 Jeśli jeszcze zastanawiasz się nad tym czy warto mieć stronę internetową odpowiadamy:

Firma + dobra strona internetowa = ZYSK

Grupa Brandoo

Powiązane artykuły

Zadzwoń do nas
531 993 900