O znaczeniu treści w marketingu powiedziano i napisano już chyba wszystko. Nie od dziś wiadomo, że słowo ma moc, m. in. moc sprzedażową. Dobrze opisana historia firmy, jej misja czy prezentowana przez nią oferta może naprawdę przyciągnąć klientów, dlatego tak ważna, lecz często bagatelizowana przez marki jest wersja tekstowa ich stron. Czasem to, co dla jednych wydaje się być oczywistym i jasnym, wcale nie musi być takim dla odwiedzających stronę. Na co warto zwrócić uwagę tworząc treści? Oto kilka krótkich wskazówek.
1. Autentyczność
To nasza pierwsza i podstawowa zasada, którą kierujemy się tworząc teksty na strony naszych klientów lub kiedy jesteśmy proszeni przez nich o wsparcie w ocenie już istniejących treści. W sieci jest kilkanaście lub nawet kilkaset produktów czy usług z tej samej kategorii, ale każdy z nich może się czymś wyróżnić i tym czymś oprócz ciekawej szaty graficznej może być napisany w sposób autentyczny opis. Warto zawsze o tym pamiętać. Przedstaw wszystkie atrybuty Twojego produktu, jego cechy które są dla Ciebie ważne, cenione, jaka jest jego historia. To samo dotyczy oferowanych przez Ciebie usług. To ważne czy to co robisz jest Twoją pasją, czymś czym chcesz dzielić się z innymi. Pamiętaj przy tym, że nie sprzedajesz samych produktów czy usług, ale głównie korzyści z nich płynące. Jeśli przedstawisz te wszystkie walory w swój własny, zapewne unikatowy sposób, ludzie to właśnie z Twojej oferty będą chcieli skorzystać. Pisz treści tak jakbyś spotkał się z klientem osobiście i opowiadał mu o swoim produkcie. To zawsze działa!
2. Słowa kluczowe, czyli co masz do zaoferowania
Jak Twoi odbiorcy będą szukać prezentowanej przez Ciebie oferty? Oczywiście, że za pomocą wyszukiwarki. Zastanów się jakie słowa będą przez nich w nią wpisane i postaraj zawrzeć je w treści swojej strony. Niech będzie to w pełni naturalne i niech wynika z samych tekstów. Pomóż się odnaleźć w sieci!
3. Rzucające się w oczy śródtytuły
Nie oszukujmy się, od pewnego czasu towarzyszy nam zalew treści. U większości ludzi efektem ubocznym tego zjawiska stała się wybiórczość czy skanowanie tekstów w poszukiwaniu jedynie tych ważnych, poszukiwanych przez nich informacji. Jednolity tekst szybko powoduje też zniechęcenie do jego czytania, a w konsekwencji opuszczenie strony przez odwiedzającego. Tym co w pierwszej kolejności może rzucić się w oczy na Twojej stronie i przykuć uwagę na dłużej są nagłówki lub śródtytuły. Niech będą one zrozumiałe, czytelne i określają co odwiedzający stronę może znaleźć w dalszej części tekstu. Pozwoli to m. in. zatrzymać jego uwagę na dłużej. A na tym Ci przecież zależy.
4. Prosty język i krótkie zdania
Niech treści na Twojej stronie będą zrozumiałe dla każdego zainteresowanego który na nią zajrzy. Pozwoli to również na zatrzymanie go na dłuższy czas na stronie i zapoznanie się z jej ofertą. Nawet jeśli nie skorzysta od razu z jej “dobrodziejstw” może polecić ją komuś innemu lub przypomnieć sobie o niej kiedy indziej. Prosty język naprawdę może wpłynąć na pozytywny odbiór Twojej strony. To samo dotyczy krótkich zdań. Musi być zwięźle, konkretnie i efektownie. Nie zawsze to co zrozumiałe dla Ciebie będzie zrozumiałe dla potencjalnego klienta. Dlatego właśnie staraj się tworzyć teksty o czytelnym przekazie.
5. Jasno pokaż co klient może zyskać dzięki Twojej ofercie
Każda oferta niesie korzyści. Po to ją przedstawiamy i tworzymy. Nie ma nic gorszego niż ukrycie lub nieprzedstawienie tego jaki zysk stanowi to co posiadasz, to co oferujesz dla potencjalnego klienta. Niech będzie to jasne, widoczne i przyswajalne w odbiorze. Skoro ktoś znalazł się na Twojej stronie to znaczy, że interesowało go to co oferujesz. Teraz tylko musisz przedstawić mu co zyska dzięki Tobie. To Twój produkt, Twoja usługa pokaż to! Dodaj jeszcze do tego czym Twoja marka wyróżnia się na rynku i sukces strony murowany.
6. Twoja relacja z klientem
Zawsze staraj się zwracać bezpośrednio do klienta. W końcu piszesz dla niego. Wchodząc na Twoją stronę staje się już swego rodzaju “przyjacielem” Twojej marki i w takim tonie twórz swoje teksty. Mimo, że zarówno Ty jak i klient siedzicie po obu stronach monitora, dzięki odpowiednim zwrotom zyskasz jego zaangażowanie, a nim się obejrzysz stanie się on fanem Twojego produktu lub usługi.
Treści na stronie są naprawdę ważne. Tworząc je przemyśl dobrze, co chcesz zaoferować swoim klientom i w jasny, przystępny sposób przedstaw to. Czytelna strona to klucz do sukcesu. Nie zapominaj, że ta sama zasada dotyczy też jej szaty graficznej. Na koniec nasza główna zasada – autentyczność. Tylko i aż tyle. Powodzenia. Jeśli szukasz jeszcze innych podpowiedzi zapraszamy do kontaktu. Grupa Brandoo 🙂