Wielu przedsiębiorców zastanawia się, jak wypromować swoją stronę WWW za pomocą narzędzi przynoszących najlepszy zwrot z inwestycji. Długookresową i złożoną, ale skuteczną strategią marketingową jest pozycjonowanie organiczne. Przedstawiamy 5 podstawowych i sprawdzonych sposobów pozycjonerów na wypromowanie strony dzięki pozycjonowaniu organicznemu.
Pozycjonowanie organiczne – długofalowa strategia
Czym jest pozycjonowanie organiczne, czasami zwane także naturalnym (od ang. zwrotu natural results)? Są to działania, za pomocą których dana strona WWW ma osiągnąć jak najwyższą pozycję w naturalnych wynikach wyszukiwania. Jak to działa?
Wyszukiwarka (np. Google) ma w założeniu pokazywać najbardziej wartościowe witryny na pierwszych stronach wyników wyszukiwania – profesjonalnie przeprowadzone pozycjonowanie organiczne może im w tym pomóc. Co ciekawe, na obecność wśród najlepszych wyników wyszukiwania mają szansę te strony, które pozycjonuje się zgodnie z wytycznymi algorytmu wyszukiwarek, które… nie są znane. Nie da się szczegółowo określić, jak dokładnie należy postępować, aby zmienić pozycję strony w wynikach wyszukiwania, choć pozycjonerzy odkryli kilka skutecznych sposobów. Poniżej przedstawiamy kilka z nich.
Po pierwsze – wzbogać stronę wartościowymi treściami
W przeciwieństwie do systemu linków sponsorowanych, nie ma możliwości opłacenia/wykupienia pozycji w naturalnych (organicznych) wynikach wyszukiwania. Aby pozycjonowana strona pojawiła się na pierwszej stronie wyników wyszukiwania i do tego była jak najbliżej szczytu listy wyników, konieczna jest praca nad jakością (w ujęciu SEO) zawartości strony – treści na niej publikowane muszą być wartościowe dla klienta/czytelnika i w miarę możliwości muszą być jak najbardziej niepowtarzalne.
Po drugie – niech Twoją witrynę polecają wiarygodne źródła
Niewątpliwy wpływ na skuteczność pozycjonowania organicznego ma ilość niezależnych źródeł internetowych, które odnoszą do pozycjonowanej strony. Należy jednak pamiętać, że jednocześnie jest też oceniana „jakość” tychże źródeł. Oznacza to, że im lepsi nas polecają, tym wyżej w naturalnych wynikach wyszukiwania jesteśmy.
Po trzecie – czas służy stronom w sieci
Warto pamiętać też o tym, że w pozycjonowaniu organicznym czas gra dużą rolę. Wyszukiwarki, a w tym i Google, wyraźnie premiują strony, które istnieją dłużej. Jest to informacja o tyle ważna, że nawet przy olbrzymich nakładach na pozycjonowanie, trzeba dać sobie nieco czasu na zdobycie „uznania” w oczach wyszukiwarek. Czas ten jest zależny od wielu czynników – może wynosić od kilku tygodni do kilku miesięcy.
Po czwarte – odpowiednio przygotuj kod Twojej witryny
Głównymi punktem zaczepienia dla robotów przeszukujących strony internetowe w celu ich pozycjonowania, jest należycie przygotowany kod strony. Już na etapie tworzenia strony trzeba mieć na względzie mechanizmy, które rządzą światem wyszukiwarek internetowych. Późniejsza dbałość o zawartość strony ma bowiem bezpośrednie przełożenie na kod strony, który odczytują wyszukiwarki. Nawet najlepiej przygotowana treść, ale na źle stworzonej stronie, może okazać się mało skuteczna, a nawet bezużyteczna.
Po piąte – powierz pozycjonowanie organiczne specjalistom
Powierzenie pozycjonowania organicznego profesjonalistom zapewnia skuteczność budowaną na bazie wyników audytów, doświadczeń i znajomości branży. Wykorzystanie sił i środków profesjonalistów sprawia, że buduje się wyraźne oszczędności względem realizowania pozycjonowania własnymi siłami. Nie można też zapomnieć o fakcie, że korzystanie z profesjonalnych usług tego typu pozwala uchronić się przed częstymi błędami, których niedoświadczony pozycjoner może być w ogóle nieświadomy, a których wyszukiwarki nie potrafią wybaczyć przez wiele miesięcy….