Przejdź do
Dobra wizytówka – podstawowe narzędzie identyfikacji wizualnej Twojej firmy
Jakub Degórski
Jakub Degórski

Art Director

Dobra wizytówka – podstawowe narzędzie identyfikacji wizualnej Twojej firmy

12 marca, 2018 | Blog

Standardowe są zazwyczaj w wymiarach 80×50 lub 90×55. Mieszczą się wszędzie – w kieszeni, w portfelu, w kalendarzu, w notatniku, itd. Są podstawowym elementem komunikacji niemal każdego pracownika, od tego na najniższym szczeblu, do samego prezesa. Dlaczego tak często są traktowane jako nieistotna rzecz, na którą przy zlecaniu projektowania i wydruku niespecjalnie wiele firm zwraca uwagę? A przecież wizytówka pełni funkcję nie tylko źródła podstawowych informacji o firmie czy jej przedstawicielu, ale przede wszystkim reprezentacyjną i wizerunkową. Jeśli chcesz się dowiedzieć jakie masz możliwości przy doborze właściwego projektu Twoich wizytówek i jak możesz nimi zaskoczyć swoich partnerów biznesowych, ten tekst jest dla Ciebie.

Krótka historia wizytówki

Pojawiła się dopiero w XV w. w Chinach i była tak zwanym biletem wizytowym, będącym wyrazem chęci spotkania w celach towarzyskich arystokracji czy członków rodziny cesarskiej. Do Europy dotarła w XVII w. na dwór Ludwika XIV, gdzie od razu wzbudziła duże zainteresowanie sfer wyższych Francji i dość szybko rozprzestrzeniła się na pozostałe kraje europejskie. Po dotarciu do Londynu wykorzystywano ją już także w handlu. Dwudziesty  wiek przyniósł powszechne wykorzystywanie wizytówki w relacjach biznesowych i towarzyskich. I ten trend trwa do dziś.

Jak powinna wyglądać dobra wizytówka?

W świecie wizytówek liczy się przede wszystkim pierwsze wrażenie. Dobra wizytówka musi być dobrej jakości. Odpowiednia gramatura papieru oraz dobrze wykonany wydruk mają w tym przypadku kluczowe znaczenie. Wyobraź sobie sytuację w której podajesz potencjalnemu klientowi niedbale wydrukowaną wizytówkę na wątpliwej jakości papierze. Co może on pomyśleć o Twojej firmie? Czy wzbudzi jego zaufanie? Raczej nie. Jestem pewna, że zwątpi w jakość Twoich usług czy Twój profesjonalizm. Tego pierwszego wrażenia już nigdy nie powtórzysz. WARTO więc o nie odpowiednio zadbać.

Na co więc musisz zwrócić uwagę:

  1. Na format – może to być standardowy “prostokąt”, można również chcąc zaskoczyć, pokusić się o inne kształty, które zwrócą na siebie uwagę potencjalnych klientów.
  2. Na rodzaj i gramaturę papieru – w tym przypadku warto posłuchać rad grafika odpowiedzialnego za projekt oraz pracownika drukarni, w której będą one drukowane. Możliwości są przeogromne i w większości przypadków warto z nich skorzystać, aby móc się wyróżniać.
  3. Na uszlachetnienia – obecnie istnieje ogromny wybór uszlachetnień, tj. złocenia, lakier UV 3D,  folia Soft Skin, które pozwolą zrobić lepsze pierwsze wrażenie.
  4. Na czcionkę – czcionka powinna być nie za duża (wtedy informacje mogą być zbyt nachalne), nie za mała (ważna jest jej czytelność) i nie w kilku różnych rodzajach.
  5. Na kolory – obowiązkowo muszą być one zgodne z identyfikacją firmy. Niewielka ich ilość jest wyrazem profesjonalizmu. Firmy związane z branżą kreatywną, artystyczną mogą pokusić się o bardziej kolorowe wersje wizytówek.
  6. Na informacje na niej zawarte: logo (jeśli chcesz wzmocnić pozycję swojej firmy warto na jednej stronie umieścić logo firmy, a na drugiej wszystkie niezbędne informacje), nazwę firmy, tytuł, imię i nazwisko, numer telefonu, adres email, element wyróżniający (ciekawym pomysłem jest umieszczenie np. swojej podobizny, dzięki czemu nie będziesz anonimowy i wzmocnisz swoje szanse na kontakt.

Wizytówkowe wpadki

Wbrew pozorom wizytówkowe wpadki mogą Cię wiele kosztować. Pierwsze wrażenie jest najważniejsze i od niego zależy to, jak będziesz traktowany przez potencjalnego partnera biznesowego.

Na co warto zwrócić uwagę, żeby jednak uniknąć wizytówkowych wpadek?

  1. Projekt przygotowany przez profesjonalnego grafika – grafiki i zdjęcia umieszczane na wizytówkach powinny być dobrej jakości.
  2. Drukowanie tylko za pośrednictwem drukarni – ich maszyny są odpowiednio przygotowane pod dobrej jakości wydruki.
  3. Sprawdzenie błędów literowych – zrób to nawet  kilka razy za dużo, niż za mało. To przeoczenie które może Cię dużo kosztować, zarówno finansowo (jeśli po czasie zauważysz błąd i konieczne będzie wydrukowanie nowych wizytówek) jak i wizerunkowo (jeśli to nie Ty dopatrzysz się błędów, tylko osoba, której wręczyłeś wizytówkę).
  4. Nie poprawianie informacji długopisem – lepiej wykonać dodruk niż popełnić ten błąd. Zawsze jest to odbierane jako brak profesjonalizmu.
  5. Posiadanie wizytówek na każdym spotkaniu – to nieodłączony element komunikacji biznesowej i nie może ich nigdy przy niej zabraknąć.
  6. Przechowywanie w odpowiednim miejscu – wizytówki nie mogą być brudne, pozaginane. Warto więc zainwestować w wizytownik.

Kreatywne realizacje, czyli postaw na pomysł

Na koniec zostawiłam to co najlepsze, czyli przegląd różnych ciekawych i zaskakujących projektów wizytówek. Pomysł to 99% sukcesu i nie zawsze musi on wiązać się z dużym kosztem. Daj się zaskoczyć swoim klientom. Jeśli chcesz zrobić to z naszą pomocą jesteśmy do Twojej dyspozycji (i wręcz czekamy z niecierpliwością na możliwość zrealizowania podobnych projektów). 🙂

A poniżej nasz projekt wizytówki dla huty szkła, z wykorzystaniem lakieru UV 3D na grafice butelki:)

Choć wydaje się być małą, nieistotną rzeczą, wizytówka ma ogromne znaczenie dla każdej marki czy firmy. Dzięki tej kreatywnej i pomysłowej masz szansę wyróżnić się wśród konkurencji i zostać zapamiętanym. Wizytówki naprawdę mają moc przyciągania.

Potrzebujesz projektu? Zadzwoń: 531 993 900 lub napisz: info@brandoo.pl

Źródło zdjęć: https://pr-owiec.pl/60-najlepszych-wizytowek/

Powiązane artykuły

Zadzwoń do nas
531 993 900