Definicja public relations mówi, że jest to kształtowanie stosunków publicznie działającego podmiotu z jego otoczeniem. Mamy dla Was kilka wskazówek jak Wy – agencje PR oraz działy public relations, możecie działać w otoczeniu jakim jest sieć i zwiększyć swoją oraz Waszych klientów obecność w niej, za pomocą najlepszego narzędzia jakim jest pozycjonowanie. Jak piąć się w górę w wynikach Google, żeby osiągnąć upragnione pierwsze miejsce w wyszukiwarce? Podpowiedź znajdziecie w naszym artykule.
Od razu uprzedzamy – pozycjonowanie to naprawdę nic trudnego. W wielkim skrócie są to działania, których głównym celem jest posiadanie możliwie najlepszej pozycji strony www w wynikach wyszukiwarki Google, po wpisaniu w nią przez użytkownika konkretnego zapytania. Warunki jakie musi spełnić strona to dopasowanie się do algorytmu Google oraz wszelkich oficjalnych wytycznych dla stron internetowych.Tylko tyle i aż tyle. Tym sposobem możecie połączyć cele biznesowe z wizerunkowymi swojego klienta i wraz z nim cieszyć się jego sukcesem.
Wskazówka nr 1: Dobry tytuł.
Choć często będzie Was kusić, żeby tytuł publikacji był kreatywny, aby przykuwał uwagę i budził ciekawość (w końcu jesteście specjalistami od PR), to jednak warto postawić na taki, który będzie krótko wiązał się z biznesem Waszego klienta i będzie nastawiony na SEO. Dzięki temu możecie się spodziewać wyższej pozycji w wyszukiwarkach.
Wskazówka nr 2: Dobra treść.
Tworząc artykuły, informacje prasowe, itp. dla klienta warto mieć na uwadze umieszczanie w treściach słów kluczowych lub zwrotów które wpłyną na jego pozycjonowanie. Jeśli będą one zawarte w tytule, leadzie czy nagłówkach istnieje duże prawdopodobieństwo, że to właśnie one będą chętniej wybierane przez czytelników, ponieważ będą na “topie” listy w wyszukiwarkach.
Wskazówka nr 3: Dobra “reklama”.
Starajcie się, aby Wasze teksty były klikane i czytane. Świetnym narzędziem do tego są media społecznościowe. Możecie w nich promować teksty, które jeśli będą miały dużo odsłon, dobrze wypozycjonują Was czy Waszych klientów. Warto prosić każdą redakcję w której publikujecie artykuły o Waszych klientach, aby oprócz na stronie www odwoływały się do nich również w postach na swoich fanpejdżach czy w newsletterze.
Jako PR-owcy monitorujcie też wszelkie wzmianki w Internecie o Waszym kliencie. Możecie w odpowiedzi na nie dodawać linki do odpowiednich artykułów. Dbajcie też o wzmianki o marce klienta. Każdy pretekst jest dobry, a każda aktywność pozwala na większą przychylność dziennikarzy, wydawców czy stron które chętnie umieszczą link.
Wskazówka nr 4: Dobre dla czytelnika.
Dajcie czytelnikom Waszych tekstów to czego szukają. Niech znajdą się w nich informacje i materiały, które będą po prostu użyteczne. Pozwoli to zatrzymać ich na dłużej na stronie czy podzielić się wrażeniami po przeczytaniu tekstu lub samym tekstem na swoim profilu w mediach społecznościowych. Co ważne czas, który użytkownik spędzi na zgłębieniu treści artykułu, jest bardzo cenny z punktu widzenia wyników naturalnych Google i sprawi, że dotrze do większej liczby ludzi. Podpowiadamy, że dobrym zabiegiem jest umieszczenie zdjęć, infografik czy materiałów video (np. w postaci linków do YT) w tekście co sprawia, że staje się on bardziej atrakcyjny.
Wskazówka nr 5: Dobra wysyłka informacji prasowych.
Newsy i informacje prasowe to bardzo dynamiczny obszar działań. Warto więc nauczyć się dobrego ich przygotowania co ułatwi pracę zarówno Wam jak i dziennikarzom. Zwróćcie więc uwagę na: tytuły załączanych plików (jasne i czytelne, nawiązujące nazwą do klienta) oraz odpowiedni rozmiar zdjęć (duże spowalniają strony).Jeśli wszystko będzie odpowiednio opracowane istnieje ogromne prawdopodobieństwo, że to właśnie informacje o Waszym kliencie będą chętnie publikowane.
Podsumowując…
W obecnych czasach PR coraz bardziej powinien skupiać się na działaniach w sieci. A działania te najlepiej wzmocnić poprzez dobre pozycjonowanie. Pamiętajcie przy tym, że każde działanie które wpływa na zwiększenie świadomości o Waszym kliencie może się spotkać z dobrym odbiorem przez Google’a. Czym więcej będzie o nim informacji tym bardziej zapadnie w pamięć potencjalnym odbiorcom i nawet przy niższej pozycji to właśnie w jego link klikną.
Jak sami widzicie pozycjonowanie ma więc duży wpływ na public relations i na pewno warto uwzględniać je w swoich działaniach. Zgłębianie jego tajników pozwoli na wzrost Waszych możliwości, a to przełoży się na większe zainteresowanie klientów Waszymi usługami. Korzyści są więc obopólne. Czy można chcieć więcej?