Przejdź do
Tanie projekty graficzne
Jakub Degórski
Jakub Degórski

Art Director

Tanie projekty graficzne

20 września, 2020 | Blog

Czy możesz zaoszczędzić na projekcie graficznym? Oczywiście, że możesz, ale czy warto?

Logo, wizytówka, ulotka, folder reklamowy, billboard, strona www – to tylko kilka z licznych narzędzi promocji i identyfikacji wizualnej firmy. Zlecenie ich wykonania wiąże się z kosztami. Masz jeszcze mnóstwo innych wydatków na głowie, próbujesz więc zaoszczędzić. Zastanawiasz się tylko na czym? Twój wybór pada właśnie na projekty graficzne. Dlaczego właśnie na nie? Bo sprawdzając oferty różnych agencji reklamowych i freelancerów widzisz ogromne rozpiętości cenowe, więc czemu nie wybrać najtańszej oferty?! Postanawiasz skorzystać z tej opcji.

Niska cena projektu logo

Znajdujesz w sieci dobrą ofertę. Zlecasz wykonanie logo w bardzo niskiej, super okazyjnej cenie. W końcu widziałeś tyle dobrych projektów logo różnych marek, zatem na pewno nie jest to takie trudne, a już na pewno nie musi dużo kosztować. Efekt – logo jest tak kiepskie, że nie możesz użyć go w swojej identyfikacji wizualnej.

Dlaczego tak się dzieje? Odpowiedź jest prosta – prawdopodobnie ktoś, kto je przygotowywał, nie miał odpowiedniego doświadczenia i poświęcił na to zbyt mało czasu. Jeśli logo kosztowało ok. 100 zł jego wykonanie zajęło zapewne maksymalnie jedną godzinę. To zdecydowanie nie wystarcza (bywają też ogłoszenia w których w cenie 100 zł masz nawet 3 propozycje projektu!!!). Można? Można. Ale czy nie powinno to wzbudzić Twoich podejrzeń?

Dobrze zaprojektowane logo to lata praktyki i odpowiedniej wiedzy grafika oraz przede wszystkim odpowiedniej ilości czasu włożonego w przygotowanie kilku propozycji znaku. Logo musi być przemyślane zarówno koncepcyjnie jaki i projektowo. Nie da się tego zrobić szybko i tanio. Nie warto jest więc nawet wyszukiwać ofert, które kuszą swoimi niskimi cenami. Niska cena nigdy nie będzie bowiem równa dobrej jakości. Będą to więc po prostu pieniądze wyrzucone w błoto.

I tylko w najlepszym przypadku będzie to jedynie strata pieniędzy. Jeśli zdecydujesz się na użycie logo które kosztowało Cię niewiele, może zdarzyć się tak, że wkrótce okaże się ono plagiatem logo innej firmy, lub co gorsza, plagiatem logo firmy z całkiem odmiennej czy nawet kontrowersyjnej branży. Jeśli zostanie to zauważone, ciężko będzie później innym o tym zapomnieć. Taka sytuacja może bardzo poważnie zaważyć na wizerunku Twojej firmy. A tego nie da się łatwo naprawić. Czy warto więc ryzykować ze zlecaniem projektu graficznego logo w niskiej cenie? 

Może się również okazać, że Twoje logo jest niemal identyczne z logo wielu firm z tej samej branży. Zobacz na przykłady poniżej. Jak wtedy wyróżnisz się wśród konkurencji? Logo jest tym elementem identyfikacji wizualnej, które choć niepozorne, robi naprawdę dobrą promocyjną “robotę”. Zainwestuj więc w nie, i unikaj ofert “niska cena projektu graficznego logo”. 

tanie projekty graficzne

Niska cena projektu ulotki, folderu, billboardu

A może potrzebujesz ulotki informującej o oferowanych przez Twoją firmę usługach? Myślisz, że przecież przygotowanie jej to nic skomplikowanego i czasochłonnego – logo, kilka grafik, na szybko napisany tekst i gotowe! Korzystasz więc z oferty pierwszej lepszej agencji, która oferuje gotowy projekt już na drugi dzień. Rewelacyjnie. Drukujesz dużą ilość ulotek i czekasz z niecierpliwością na nowych klientów. Nie pojawiają się jednak. Coś poszło nie tak. Ale co to mogło być?

Ulotka, choć jeden z najbardziej rozpowszechnionych nośników informacji o firmie, ma też największe wymagania projektowe do jej wykonania. Musi bowiem sprawić, że każdy kto ją otrzyma, zainteresuje się tym co się na niej znajduje, a do tego potrzebna jest właśnie odpowiednia grafika i koncepcja jej rozmieszczenia na ulotce. Projekt musi być też zgodny z całą identyfikacją wizualną Twojej firmy. Nie da się tego opracować na szybko, tanim kosztem. 

Poza tym, sama grafika to nie wszystko. Ważne są również teksty, które umieścisz na ulotce. Nie mogą to być w pośpiechu wymyślone zdania czy utarte slogany. Muszą być one odpowiednio przemyślane, a najlepiej skonsultowane z agencją reklamową, która przygotuje propozycje treści, zgodne ze strategią firmy lub zgodne z tym jaki zamierzony efekt ma dać zaprojektowana ulotka. Dopiero takie podejście do tematu może przynieść oczekiwane pozytywne rezultaty, ale żeby to osiągnąć, potrzebny jest niezbędny czas oraz środki do zainwestowania w taką formę promocji. Dobra ulotka może na długo stać się dobrym źródłem informacji o Twojej firmie, więc nie warto na niej oszczędzać. 

Podobnie sytuacja wygląda w przypadku folderów reklamowych czy billboardów. Inny jest tylko nośnik informacji. Odpowiedni przekaz wiążę się z odpowiednią ilością czasu poświęconego na ich zaprojektowanie, a to nigdy nie jest równe niskiej cenie.

W niskiej cenie możesz otrzymać jedynie zlepek nieczytelnych informacji, które nie przyniosą Ci na pewno sławy, a przede wszystkim wzrostu liczby klientów. Takie projekty nie przykuwają uwagi lub nie zawierają istotnych dla klientów danych, więc czy warto interesować się ogłoszeniem “projekty graficzne plakatów, billboardów w niskiej cenie”?

realizacje-billboardy-projekt-plakatu-labella-mińsk-mazowiecki (1)

Niska cena projektu strony www

Właśnie natrafiłeś na ofertę stworzenia strony www w super okazyjnej cenie. W portfolio firmy, która je wykonuje, znajdujesz dość ładne projekty graficzne. Na pewno dla strony Twojej firmy też znajdą odpowiednią kreację. Strona musi przecież przede wszystkim dobrze wyglądać. Zlecasz więc jej wykonanie. Właśnie trafiła do wyszukiwarek, ale klientów nie przybywa. Dlaczego?

Zapewne w cenie “taniej” strony jest tylko jej poprawny projekt graficzny (jeśli masz sporo szczęścia). W dzisiejszych czasach to nie wystarcza. Strona sprzedażowa musi być przygotowana pod oczekiwania użytkownika oraz zatrzymania go na niej, tak, aby przyniosła efekt w postaci zakupu towaru lub skorzystania z usługi Twojej firmy. Jeśli chcesz żeby pełniła rolę informacyjną ,musisz sprawić żeby zapadła w pamięć klienta i żeby nawiązał on z Twoją marką emocjonalną więź. Nie da się zrobić tego jedynie w miarę estetyczną grafiką.

W otoczeniu tak wielkiej ilości konkurencyjnych stron, często bardzo podobnych do siebie, nie wystarczy już tylko posiadać samej witryny, musi się ona wyróżniać! Wyróżniać nie tylko grafiką, ale też tym, co ma “w środku”. Żeby to zrobić, konieczna jest praca nad projektem profesjonalistów z różnych dziedzin takich jak copywriter, programista, specjalista od usability czy e-marketingu. Muszą oni “wcielić się” w klienta Twojej firmy, przewidzieć jego zachowania, oczekiwania – krok po kroku przygotować ścieżkę jego obecności na stronie www i zaplanować ją tak, żeby czuł się na niej dobrze, co doprowadzi do efektów które chcesz uzyskać. Każda strona na której klient nie znajdzie podstawowych informacji których szuka, jak na przykład kontakt czy opis produktu który go zainteresuje, będzie stroną do której nigdy nie powróci. Każdy jej detal ma więc znaczenie. Dopilnuj tego sam lub przy pomocy wiarygodnego wykonawcy.

Pamiętaj też o tym, że raz zaprojektowana strona będzie musiała ciągle ulegać zmianom. Wiedzą o tym dobrzy graficy i programiści, dlatego tworzą je tak, żeby zmiany mogły odbywać się na tej już raz stworzonej, bez konieczności projektowania nowej strony, co wiążę się z kolejnymi kosztami, których przecież chcesz uniknąć.

Już na etapie szukania wykonawcy zlecenia musisz koniecznie pomyśleć o responsywności strony i jej mobilnej wersji. Statystki mówią same za siebie – strony www przeglądane są częściej na telefonach niż na komputerach. Nie daj się zwieść ofertom, które nie uwzględniają tego w swoich wycenach. Bez wersji mobilnej Twoja firma może stracić ogromną liczbę klientów.

Na rynku pojawia się mnóstwo ofert projektów graficznych stron w niskiej cenie i przygotowanych w szybkim czasie lub na ogólnodostępnych szablonach, ale są to strony których identycznych wersji znajdziesz zapewne mnóstwo w całej sieci. Na dobrą sprawę mógłbyś nie płacić grafikowi który wystawi takie ogłoszenie, tylko sam zakupić dany szablon i nauczyć się wprowadzania do niego treści.

Sytuacja może się pogorszyć jeśli strona jest kopią takiej, która objęta została prawami autorskimi, o czym Ty możesz nie wiedzieć otrzymując jej projekt od firmy kuszącej okazyjnymi cenami. Niestety kończy się to w sądzie i wiąże z zapłatą odszkodowania. Takie informacje szybko pojawiają się w sieci i nie znikają z niej. Jeśli klienci natrafią na nie, nie zaufają Twojej marce.

Przy zlecaniu stron WWW warto wspomnieć o pracach programistycznych. Nie są one wliczone w cenę ofert obiecujących tani koszt, o czym nie zawsze jesteś informowany w ogłoszeniu. Dobry serwis www to nie tylko czas poświęcony na jego grafikę, ale również bardzo dużo czasu poświęconego na jej odpowiednie zakodowanie, czyli przygotowanie od “środka”. Coś co widzimy na pierwszy rzut oka wymaga stworzenia odpowiednich mechanizmów, które są ukryte, ale ważne i bez nich strona może nie funkcjonować dobrze. Często spotykamy się z opinią klientów, że mała zmiana którą chcą wprowadzić w na stronie, nie wymaga przecież dużego nakładu pracy i czasu. Z punktu widzenia programisty wygląda to zupełnie inaczej. Z reguły każda zmiana wymaga bowiem koniecznych poprawek w kodzie.

Jeśli decydujesz się na stworzenie strony www, zadbaj również o sprawdzenie czasu jej ładowania. Czym dłużej będzie to robiła, tym gorsza będzie jej pozycja w wyszukiwarce. Prace nad usprawnieniem tego procesu, leżą również po stronie programisty i wymagają odpowiedniego czasu.

Prawidłowo przygotowana do publikacji strona wymaga też przetestowania i sprawdzenia czy we wszystkich przeglądarkach internetowych odpowiednio się otwiera. Właściciele firm często o tym zapominają, a to ważny element zdobywania użytkowników strony. Jeśli strona nie otwiera się wcale lub otwiera nieprawidłowo, klient już na nią nie wróci, tylko zacznie szukać innej. To duża strata dla Twojej firmy.

Kolejny element to dobrze przygotowany przez programistę kod strony. Dzięki temu każda kolejna osoba, która będzie ją modyfikować, będzie mogła się na niej odnaleźć, czyli wprowadzić niezbędne zmiany. Jeśli dodać do tego opracowaną dokumentację, możesz być spokojny że strona www będzie do “ogarnięcia” dla każdego kolejnego programisty bez konieczności jej ponownego tworzenia i generowania kosztów.

Na koniec niezbędne dostępy do statystyk i zabezpieczenia. Ty możesz o tym nie pamiętać, ale dla godnego zaufania podwykonawcy to podstawa. Odpowiednia konfiguracja Google Analitics oraz niedopuszczenie do tego, aby Twoja strona zawierała wirusy a Twoje maile wpadały klientom do skrzynki SPAM muszą znaleźć się w każdym zleceniu. Musi się w nim również znaleźć zadbanie o wszystkie niezbędne elementy jak ftp czy adresy url, które są istotne dla dobrze funkcjonujących w sieci stron.

Strona www to więc nie tylko projekt graficzny. Jeśli widzisz ofertę na tanią stronę wiedz, że albo otrzymasz samą wątpliwej jakości grafikę (patrz poniżej), albo jej pozostałe elementy będą ukrytymi kosztami, które i tak będziesz musiał ponieść. W najgorszej sytuacji nie otrzymasz odpowiedniego wsparcia programistycznego i strona okaże się bezużyteczną. koniec jeszcze raz przypomnę zadane na początku pytanie – Czy możesz zaoszczędzić na projekcie graficznym? Oczywiście, że możesz, ale czy warto?

screencapture-jamilin-2018-11-30-14_23_14

Mam nadzieję, że po przeczytaniu tego tekstu, kilka pokazanych w nim przykładów projektów nigdy nie stanie się “reklamą” Twojej firmy. To raczej przykłady wybitnej “antyreklamy”.

Jeśli potrzebujesz logo, strony www, billboardu, ulotki, itd. nie bój się dzwonić, pytać, konsultować… Każda dobra agencja reklamowa stosuje zasadę indywidualnych wycen w zależności od specyfiki otrzymanego zapytania. Nie każda agencja reklamowa ma też takie same ceny co pozostałe. Kontakt, to najlepsza droga, żeby się o tym przekonać i zawczasu nie martwić wysokimi kosztami, a przede wszystkim nie pozwoli Ci złapać się w pułapkę ofert “projekty graficzne w niskich cenach”. 

Sprawdź nasze portfolio.

Źródło grafik: Internet

Powiązane artykuły

Zadzwoń do nas
531 993 900